Technika bezmotorového odboru:

  LF-107 Luňák OM-0972

LF-107 Luňák je slávny historický akrobatický vetroň vyrábaný v podniku Rudý Letov . Lietadlo je celodrevený stredoplošník s pevným podvozkom a krídlom opatreným vztlakovými klapkami, spriahnutými s krídelkami. V súčasnosti už nemá povolenú akrobaciu a v klube slúži len pre potešenie pilotov. Je to jeden z posledných dvoch stále letuschopných vetroňov tohoto typu na Slovensku. Náš Luňák je vyrobený v roku 1950.

 

  G-103 Twin II OM-0411

Grob 103 Twin II Astir je cvičný dvojmiestny kompozitový vetroň, vyrábaný nemeckou firmou Grob Aircraft. Lietadlo je laminátový stredoplošník s pevným podvozkom . V aeroklube je používaný na základný výcvik žiakov. Na tomto type absolvujú naši pilotní žiaci svoje prvé lety s inštruktorom.

 

  ASW-15B OM-2069

ASW 15 je jednomiestny kompozitový vetroň s rozpätím 15m vyrábaný od roku 1968 nemeckou firmou Alexander Schleicher GmbH & Co . Lietadlo je laminátový hornoplošník so zaťahovacím podvozkom a plávajúcou výškovkou. V klube slúži ako výkonný vetroň pre pokročilejších pilotov.

 

ASW19 OM1730 1  ASW-19 OM-1730

OM4488    ASW-19 OM-4488

ASW 19 je jednomiestny kompozitový vetroň vyrábaný od roku 1976 nemeckou firmou Alexander Schleicher GmbH & Co ako nástupca typu ASW15. Lietadlo je laminátový hornoplošník so zaťahovacím podvozkom a nádržami na vodnú záťaž. V klube slúži ako výkonný vetroň pre pokročilejších pilotov.

 

OM5219    ASW-20 OM-5219

ASW 20 je jednomiestny kompozitový súťažný vetroň 15 metrovej FAI triedy , vyrábaný od roku 1978 nemeckou firmou Alexander Schleicher GmbH & Co . Lietadlo je laminátový hornoplošník so zaťahovacím podvozkom , krídlom opatreným vztlakovými klapkami a nádržami na vodnú záťaž. V klube slúži ako výkonný vetroň pre pokročilých pilotov.

 

OM4275  ASTIR CS  OM-4275

OM7686  ASTIR CS77  OM-7686

Grob 102 ASTIR CS(77) je cvičný a súťažný jednomiestny kompozitový vetroň, vyrábaný od roku 1977 nemeckou firmou Grob Aircraft. Lietadlo je laminátový stredoplošník so zaťahovacím podvozkom a nádržami na vodnú záťaž. V aeroklube slúži ako prvá jednosedladlovka pre žiakov a pilotov. Pilotní žiaci u nás absolvujú na tomto type svoje prvé samostatné lety v termike.

 

 duo discus   DUO DISCUS  D-8136

Najnovší prírastok našej flotily (december 2017). Vysokovýkonný dvojmiestny celokompozitový vetroň od firmy Schempp-Hirth. Pre najväčších "fajnšmekrov". Rozpätie 20m, kĺzavosť veľmi, veľmi veľká.

 

  Eurofox OM-TOW

Eurofox vyrábaný spoločnosťou Aeropro v Nitre s motorom Rotax 912 slúži na vlekanie vetroňov. Ak ho náhodou nieje treba na vlekanie, slúži sporadicky i na leteckú turistiku. Je z neho nádherný výhľad.

Vivat  L-13 SE Vivat OM-9116

Celokovový motorizovaný vetroň L-13 SE Vivat slúži na letecký výcvik pilotov motorizovaných vetroňov a na leteckú turistiku.

 

 Súkromné vetrone, prevádzkované v našom Aeroklube:

j2  Pegase OM-1725

Pegase D 0329  Pegase D-0329

Centair C101 Pegase je jednomiestny vetroň klubovej triedy, vyrábaný francúzskou firmou Centair. Lietadlo je celokompozitový hornoplošník so zaťahovacím podvozkom s nádržami na vodnú záťaž.

 

 Silent5   Silent 2 Electro OM-0803

Silent 2 Electro je najmodernejší vetroň v našej flotile. Je to celokompozitový stredoplošník novej závodnej triedy s rozpätím 13,5m. I keď je menší ako "dospelé" vetrone, výkonmi za nimi nezaostáva. Najnovší trend vo vývoji vetroňov predstavuje malá sklopná vrtuľa v jeho špici, ktorá mu umožňuje nielen dolet späť na letisko, ale aj samostatný štart. Pohon, ako inak, elektromotorom.

 


Technika motorového odboru:

  Zlin Z-526 AFS-V OM-ERS

 

  Zlin Z-142 OM-NNQ

 

  L-40 Meta Sokol OM-MMK

 

  Zlin Z-43 OM-DOR

 


 

JSN Epic template designed by JoomlaShine.com